Interaktywna agencja marketingowa – Grupa Sigmeo

Adwords a B2B

Google AdWords
adwords w b2b
Czy Google AdWords to odpowiednia forma reklamy dla firm B2B? Specyfika każdej branży jest inna, jednak warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, które pozwolą poprawić działanie takiej kampanii.

  1. Używanie słów kluczowych

Na samym początku należy przyjrzeć się słowom, które wcześniej były korzystne i przyczyniły się do wyświetlania reklam firmy. Możemy zrobić to korzystając z raportu wyszukiwania haseł oraz wykluczając wyszukiwania nieistotne, czyli wszelkie homonimy, błędy ortograficzne i literówki, a także odwołania do popkultury.  Niektóre słowa silnie kojarzą się z daną osobą lub wydarzeniem i umieszczanie ich na liście słów kluczowych nie ma sensu, ponieważ nie przynosi zamierzonych efektów. Aby wyeliminować kliknięcia w reklamę, które nie przynoszą zysków, możemy zastosować „wykluczające słowa kluczowe”, czyli wskazać frazy, po których wpisaniu nie powinna wyświetlać się nasza reklama . Poszukaj również osób wyszukujących za pomocą słów akcji, takich jak „kup” lub „zakup”. Jeśli zamierzasz płacić za drogie słowa kluczowe, możesz równie dobrze upewnić się, że te konwersje znajdują się u dołu ścieżki. Inne popularne i przydatne słowa kluczowe to „bezpłatne”, „próbne” i „demo” – należy zastanowić się, czy w ogóle są one przydatne kampanii. Użyj narzędzia do planowania słów kluczowych i wykonaj proste wyszukiwania w Google, aby zobaczyć, co wyskakuje. Jeśli istnieją wzorce i popularne hasła, które nie są istotne dla Twojej firmy, zacznij budować listę wykluczających słów kluczowych. Zautomatyzuj proces. Po ustaleniu wszystkich wykluczających słów kluczowych należy je dodać zbiorczo, aby zaoszczędzić trochę czasu.

  1. Ulepszanie reklam za pomocą rozszerzeń

AdWords oferuje wiele sposobów na zwiększenie liczby reklam w wyszukiwarce dzięki rozszerzeniom, dlatego warto z nich korzystąć. Dzięki rozszerzeniom reklam można nie tylko dodawać więcej informacji o firmie (korzystając z rozszerzeń i objaśnień), ale można również zawrzeć cztery dodatkowe linki oprócz głównej strony docelowej. Oznacza to, że możesz zaoferować pięć różnych możliwości konwersji za pomocą jednej reklamy. Dostępne jest także rozszerzenie opinii, które pozwala  dołączyć recenzję produktu do reklamy, pomagając w uzyskaniu wiarygodności dla firmy.

  1. Użycie odpowiednich stron docelowych

Kampanie B2B SEM tradycyjnie wykorzystują dwa typy stron docelowych: bezpośrednią reakcję i pobieranie treści. Oba są równie ważne w płatnym marketingu w wyszukiwarkach. Podczas zarządzania reklamą często popełniamy błąd polegający na nieużywaniu treści. Tymczasem, marketing treści to prezentacja wartości dla potencjalnych klientów, które mają kluczowe znaczenie na rynku konsumenckim. Odsyłanie klienta od razu do zakupu czy kontaktu nie ma sensu, jeśli ten wcześniej nie zapoznał się z naszą ofertą.

  1. Remarketing strategiczny

Remarketing jest satysfakcjonujący, gdy zostanie to zrobione prawidłowo. Jednak większość firm nie potrafi dostosować działań marketingowych tak, aby otrzymać dobrą konwersję. Co zatem można zrobić?  Po pierwsze należy ustalić adekwatną stawkę za konwersję. Należy wychodzić do klientów z nową propozycją, zniżką lub kuponem za każdym razem, kiedy ten dokona zakupu, takie działania powodują, że klienci wracają do nas z uśmiechem, takie działania to dobry remarketing :)!

  1. Kierowanie reklam

Często zapominamy o tym, żeby nasze reklamy kierować nie tylko do stałych klientów, ale także do klientów konkurencji! Dzięki reklamom na Gmailu można dotrzeć do osób, które odwiedziły daną stronę internetową oraz które komunikują się z poszczególnymi domenami. Oczywiście jest to opcja płatna, ale dzięki niej możemy znaleźć klientów konkurencyjnych firm i zaproponować im nasza ofertę, która oczywiście będzie… lepsza.