Interaktywna agencja marketingowa – Grupa Sigmeo

Jak zwiększyć ruch na nowej stronie? – case study

Google AdWords
89AZTB8E5H

Profil klienta

Nasz klient posiada stronę internetową, której kategoria wpisuje się w zainteresowania użytkowników Internetu niezależnie od wieku i płci. To nowa strona, nad którą pracowaliśmy od pewnego czasu, by zadbać o wszystkie szczegóły zanim zostanie przedstawiona większej rzeszy użytkowników. Eksperymentalnie postanowiliśmy wykorzystać AdWords, co okazało się strzałem w dziesiątkę.

Cel

  • wysokiej jakości ruch na stronie,
  • zwiększenie zainteresowanie marką, która – choć nowa – ma już wiele do zaoferowania użytkownikom. Rozpoznawalność to klucz do tego, by użytkownicy powracali na stronę już z organicznych wyników wyszukiwania.

Wstępne opracowanie kampanii

Już na etapie tworzenia strony internetowej zadbaliśmy o to, żeby była ściśle powiązana z właściwymi słowami kluczowymi. Dzięki ścisłej optymalizacji uzyskać można wyższy wynik jakości, a co za tym idzie niższy koszt kliknięcia. I udało się nam to osiągnąć. Zabraliśmy się za szczegółową analizę słów kluczowych, by sprawdzić, które mają szansę na generowanie jakościowych kliknięć. Pamiętaliśmy też o wykorzystaniu rozszerzeń podstron, dzięki czemu nasze reklamy były jeszcze bardziej trafne. Prognozy zapowiadały skuteczną kampanię, jednak nie spodziewaliśmy się aż takiego rozmachu 😉

Wdrożyliśmy dwie działające niezależnie kampanie – opartą na sieci wyszukiwania oraz kampanię typu display.

Co postanowiliśmy zmienić?

  • wykluczające słowa kluczowe
  • kierowanie na urządzenia

Koszt kliknięcia w naszej kampanii był relatywnie niski. Jednak już po tygodniu od uruchomienia kampanii można było zauważyć, że nasza reklama pojawia się dla słów kluczowych, które nas nie interesują. Co zrobiliśmy? Przejrzeliśmy dokładnie słowa kluczowe z sieci wyszukiwania i dowiedzieliśmy się, że kliknięcia generowane przez te hasła należały do najdroższych. Dzięki wykluczeniu tychże haseł, udało nam się uzyskać względnie stałe średnie CPC rzędu 0,04 zł, co pozwoliło na uzyskanie bardziej wartościowych kliknięć. Wyselekcjonowane słowa kluczowe i późniejsza ich optymalizacja to kluczowa sprawa.

wyswietlenia_a_cpc

Na tym nie koniec, bo planujemy kolejne zmiany, które jeszcze bardziej uskutecznią kampanię naszego klienta.

Na co kolej w następnej kampanii?

pora_dnia

Następną zmianę, jaką planujemy wprowadzić w dalszej części działań związanych ze stroną naszego klienta jest optymalizacja kampanii displayowej pod kątem godziny wyświetlania reklamy. Jak widać użytkownicy interesują się ofertą naszego klienta raczej po południu, dlatego dla tych godzin zamierzamy zastosować harmonogram wyświetleń.

Efekty

Cel kampanii został osiągnięty. CTR dla sieci wyszukiwania wyniosło ponad 4%. Na ponad 400000 odwiedzin na stronie, 7% pochodziło z kliknięć w kampanii displayowej i sieci wyszukiwania. Dla tego typu kampanii nie była konieczna strona landingowa – skuteczniejsze okazywały się rozszerzenia, które przenosiły użytkowników do jeszcze bardziej trafnej strony docelowej.

Wartościowe kliknięcia poskutkowały powrotem użytkowników do strony – bezpośrednio, bądź z wyników organicznych w wyszukiwarce. Strona nabrała popularności i w ciągu miesiąca ilość odwiedzin unikalnych użytkowników zwiększyła się dziesięciokrotnie!