Pozycjonowanie szerokie (long-tail)

Pozycjonowanie szerokie, zwane także long tail positioning (tzw. długi ogon) charakteryzuje się złożonymi, mocno rozbudowanymi i dużo bardziej wyspecjalizowanymi, niż w przypadku fraz ogólnych, słowami kluczowymi. Takie pozycjonowanie ma największy sens, jeśli chodzi o firmy i przedsiębiorstwa posiadające rozbudowane portale lub sklepy internetowe, dla których to często istnieje zasadność zastosowania bardziej precyzyjnych fraz, zorientowanych na zapytania potencjalnych klientów. Takie frazy są rzadko wyszukiwane przez przypadkowych internautów, gdyż nie mamy do czynienia z klientem, który szuka ogólnych informacji, tylko z klientem świadomym.

pozycjonowanie szerokie wykres

Główne zalety pozycjonowania szerokiego:

  • → dotarcie do konkretnej grupy docelowej - klientów najbardziej zainteresowanych danym produktem
  • → szybsze osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce
  • → wzrost realnej sprzedaży
  • → wygenerowanie dużego ruchu na stronie
  • →relatywnie niskie koszty pozycjonowania.

Pozycjonowanie long tail

idealnie sprawdza się w przypadku osób, które wiedzą czego chcą, czyli tzw. świadomych klientów, poszukujących konkretnych przedmiotów, z zamiarem ich kupna. Umożliwia to jednoczesne pozycjonowanie ogromnej ilości wielowyrazowych fraz.

Na podstawie remarketingu możemy stwierdzić, które słowa kluczowe są najczęściej wykorzystywane przez naszą grupę docelową. Następnie możemy je modyfikować w zależności od potrzeb i tym samym zwiększać realną sprzedaż usług.

 

Przeczytaj też o: pozycjonowaniu stron internetowych.

Sposób na bezpośrednie dotarcie do klienta

Tradycyjne pozycjonowanie, które bazuje na stosunkowo małej ilości słów kluczowych nie jest w stanie wykorzystać w pełni dynamiki i możliwości, jakie posiadają duże przedsiębiorstwa, obsługujące wiele platform internetowych jednocześnie.

Sklepy internetowe, w których z dnia na dzień pojawiają się setki nowych informacji, czy produktów wymagają wyspecjalizowanych mechanizmów, umożliwiających bezpośrednie dotarcie do danej usługi, czy konkretnego artykułu.