Interaktywna agencja marketingowa – Grupa Sigmeo

AdWords sposobem na promowanie aplikacji mobilnych?

Google AdWords
adwords promowanie aplikacji mobilnych

W dzisiejszych czasach znajdziemy aplikacje niemal do wszystkiego. Dodatkowo, w wielu dziedzinach ma szeroki wybór aplikacji, a o tym, którą z nich zainstaluje decydują zarówno opinie innych użytkowników, jak i to, w jaki sposób na daną aplikację trafi. Nawet z najlepszą aplikacją, która stosuje innowacyjne i użyteczne rozwiązania, wyróżnienie się wśród konkurencji może być wyzwaniem. Dlatego, jeżeli dysponujemy środkami na reklamę, istotnym krokiem jest podjęcie odpowiednich działań promocyjnych.

Aby zwiększyć liczbę osób, które pobiorą Twoją aplikację warto zainteresować się kampanią AdWords mającą na celu promowanie instalacji aplikacji mobilnej.

Typy kampanii reklamowych dla aplikacji mobilnej

  • Pierwszym typem kampanii są reklamy aplikacji mobilnych kierowane do użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google, według słów kluczowych. Zdarza się, że użytkownicy odkrywają nowe aplikacje podczas wyszukiwania informacji, a reklama wyświetlona w Google skłania ich do jej pobrania. AdWords pozwala na dostosowanie słów kluczowych i reklam do odbiorców, tak żeby zwiększyć poziom skuteczności działań promocyjnych.
  • Inny typ kampanii to wykorzystanie sieci reklamowej AdMob, która umożliwia umieszczanie reklam Twojej aplikacji w innych aplikacjach. Aby kampania była skuteczna należy precyzyjnie określić grupę odbiorców, według takich kryteriów jak: dane, demograficzne, zainteresowania, miejsce docelowe oraz remarketing.
  • Kolejną opcją pozyskania nowych użytkowników Twojej aplikacji jest wykorzystanie reklam na YouTubie. W tym przypadku reklama wyświetlana jest przed filmem video, a wraz z nią pojawia się baner, dzięki któremu można zainstalować aplikację.

Uniwersalne kampanie AdWords

Od niedawna AdWords oferuje automatyczne generowanie reklam aplikacji. Jak to działa?

Reklamy generowane są na podstawie wpisanego przez reklamodawcę tekstu i szczegółowych informacji o aplikacji, które pobierane są ze sklepu Google Play. Dodatkowo, istnieje możliwość dodawania do nich filmu z YouTube. Konwersje rejestrowane są automatycznie. Tego typu kampanię możemy utworzyć w Google AdWords, Google Play oraz Developer Console.

adwords aplikacje mobilne

Wady i zalety uniwersalnych kampanii

Zalety

  • łatwość w uruchomieniu kampanii oraz oszczędność czasu
  • duży zasięg kampanii
  • optymalizacja wydatków

Wady

  • ograniczone możliwości ustawienia reklamy
  • konieczność emisji reklamy zarówno w wyszukiwarce jak i w sieci reklamowej
  • brak możliwości ustalenia stawek

Uniwersalne kampanie zalecane są osobom, które nie mają wielkiego doświadczenia w prowadzeniu kampanii w Google AdWords. Tego typu rozwiązanie sprawdza się ze względu na to, że nie zajmuje wiele czasu i można je przetestować z relatywnie niskim budżetem. W przypadku bardziej konkurencyjnych branż warto jednak zastanowić się nad kampaniami wymagającymi większej kontroli nad ustawieniami.