Interaktywna agencja marketingowa – Grupa Sigmeo

Zwroty za nieprawidłowe kliknięcia na Facebooku!

Marketing
facebook zwrot za nieprawidłowe kliknięcia
Jeśli jesteś właścicielem firmy, która posiada swojego fanpage’a na Facebooku i korzystasz z reklam, które oferuje ten portal społecznościowy, mamy dla Ciebie dobra wiadomość! Nie będziesz musiał już płacić za nieprawidłowe kliknięcia!

Jak wiadomo reklama na Facebooku najczęściej kierowana jest do konkretnego grona odbiorców, aby przyniosła jak najlepszy efekt i zysk dla naszej firmy. Jednakże przez długi czas Facebook nie brał pod uwagę tego, że niektóre kliknięcia w reklamę mogą być przypadkowe i pobierał za nie opłaty od reklamodawców. Teraz portal wychodzi naprzeciw swoim użytkownikom.

Które kliknięcia uznawane są za nieprawidłowe?

  • kliknięcia wywołane przez programy, nie użytkowników
  • kliknięcia przypadkowe, dokonywane przez użytkowników

Pierwsze z nich można łatwo wykryć, z kolejnymi jest nieco trudniej. Jednak Facebook postanowił poradzić sobie z nimi przez śledzenie ścieżki użytkownika. Podstawowym elementem, który może pomóc w wykryciu nieprawidłowych kliknięć jest czas przebywania na stronie użytkownika. Jeśli wynosi on zaledwie kilka sekund, można założyć, że kliknięcie nie było celowe.

Konkurencyjne rozwiązania

Google AdWords już dawno poradziło sobie z tym problemem wprowadzając w życie algorytm, który analizuje każde kliknięcie pod kątem: wzorców zachowania, adresu IP, czasu i miejsca kliknięcia. Dodatkowo AdWords oferuje użytkownikom samodzielny monitoring kliknięć. W panelu dotyczącym kliknięć możemy na przykład wpisać adresy IP, do których nie chcemy, by kierowana była nasza reklama.

Reklamodawcy korzystający z Facebooka, nie muszą się już zatem bać o to, że zostaną narażeni na koszty za nieprawidłowe kliknięcia. Facebook zapewnia bowiem, że wykryje nieprawidłowe aktywności i przeprowadzi ich weryfikację. Taki zabieg może zachęcić również inne firmy, aby zaczęły korzystać z reklam na tym portalu społecznościowym, ponieważ stają się one coraz bardziej opłacalne ;).